woensdag 4 januari 2017

Bitcoin schiet verder omhoog (1050 euro)

Gisteren schreef ik nog over de 'magische grens'  van 1000 euro per bitcoin. Vandaag kan ik alweer schrijven over de nieuwe grens van 1050 euro. Afgelopen nacht (03:00 NL tijd) schoot de BTC/EUR waarde verder omhoog en bleef doorlopen tot 1053 euro per bitcoin!

Bitcoin stijgt verder

Omdat het lastig bij te houden is nog even de stijgingen van de afgelopen periode:
  • Laatste 24 uur: + €74
  • Week:  + €115
  • Maand: + €345
  • Jaar: + €591
Er was eigenlijk geen slecht moment om in te stappen afgelopen jaar, al was eerder natuurlijk beter. Zoals je aan de getallen kunt zien is het met name de laatste maand een enorme stijging, waarin bijna de helft van de totale stijging terug te vinden is. De afgelopen 24 uur nemen daar nog eens meer dan 10% voor hun rekening.

Waar komt deze stijging vandaan?

Eerder gaf ik al een aantal redenen waarom Bitcoin blijft stijgen. Momenteel lijkt daar nog een nieuwe beweging bij te komen. Alle inwoners van China zijn beperkt in hoeveel geld ze per jaar mogen omruilen voor een andere (buitenlandse) valuta. Dit is omgerekend ongeveer $50.000 per jaar.
 Dit jaar start opnieuw op 1 januari wat betekend dat een groot aantal Chinezen deze $50.000 in relatief korte tijd gaan investeren in Bitcoin. Met een dergelijk grote inbreng zal de waarde van de BTC alleen nog maar verder stijgen.

Note: deze informatie heb ik van meerdere websites af. Echter heb ik moeite om de bron te vinden en te achterhalen wat de regels nu precies zijn en wanneer dit moment naar alle waarschijnlijkheid gaat plaatsvinden. De laatste 24 uur duiden op een flinke stijging maar het is mij onduidelijk of dit gerelateerd is aan de aankoop van BTC door Chinezen.

Koop ik nog steeds Bitcoin?

Ja! Hoewel ik denk dat de BTC bubbel zeker mogelijk is; het is onwaarschijnlijk dat deze op zeer korte termijn komt. Er zijn geen duidelijke signalen of redenen waarom dit zou gebeuren. Uiteraard kondigen bubbels zich nooit aan, maar vaak zijn er wel signalen te zien voor degene die opletten.

Vandaag nog heb ik 0.5 BTC gekocht en verder geïnvesteerd in Cloud Mining.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten