maandag 2 januari 2017

Bitcoin 1000 euro waard

In mijn vorige berichten schreef ik al over de enorme opmars van Bitcoin, en sindsdien is het alleen nog maar harder gegaan. Bij mijn laaste bericht was de waarde van Bitcoin 850 euro. Inmiddels gaan we richting de 1000.

Bitcoin richting 1000 euro

Op het moment van schrijven staat de BTC/EUR waarde op €979,99. Het hoogste punt van de dag is €984,01. Hiermee komt de gevoelsmatige grens van 1000 euro in de buurt; en dit kan weer invloed hebben op de koop en verkoop van bitcoins.

Het is al vaker gebleken dat bepaalde getallen waarde hebben voor mensen, zo is er altijd een verandering in de handel rond een honderdtal (700,800, 900) en vind men het fijn om met ronde getallen te werken (0.2 bitcoin ipv 0.13341 btc). 
De 1000 euro zal ook zo een grens zijn, en wellicht de sterkste die we tot nu toe hebben gezien. Het is lastig om te voorspellen of deze grens juist tot verkoop en aankoop zal lijden, maar deze mijlpaal in Bitcoin zal zeker niet ongemerkt blijven.

De lange termijn verwachten van Bitcoin zijn nog steeds erg positief, en de bovengrens is lastig te schatten, maar het veelvoud van 1000 is zeker niet onrealistisch. Heb jij nog geen bitcoins? Overweeg dan om ze te kopen of te minen
De bitcoins die ik een maand geleden nog heb gekocht (voor 780 euro) zijn inmiddels 980 euro waard. Dat is dus een stijging van 200 euro per bitcoin in 1 maand! In dit geval heb ik er 10 gekocht, en dus een winst van 2000 euro. Niet slecht voor 3 minuten werken en een maandje geduld.

Wanneer je er meer koopt zal dit natuurlijk alleen maar stijgen, maar ook het risico zal toenemen. Heb jij nog vragen over het kopen van bitcoins? Stel ze gerust hieronder en ik probeer je verder te helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten